40+ / 50+

40+ Τι συμβαίνει; Τα οιστρογόνα μειώνονται και αυτό προδιαθέτει για αύξηση του κοιλιακού λίπους. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, δημιουργείται σοβαρός κίνδυνος εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου, δηλαδή υπέρταση, διαβήτη η χοληστερίνης. Παράλληλα, τα μειωμένα οιστρογόνα προκαλούν μείωση της σεροτονίνης (ένας νευροδιαβιβαστης που χρησιμεύει στην μεταβίβαση πληροφοριών από ένα νευρώνα στον επόμενο) και κατ`επέκταση καταθλιπτικές και αγχωτικές τάσεις. Ο εγκέφαλος για να ξεπεράσει λοιπόν αυτή τη δύσκολη ορμονική φάση ζητεί τροφές που ανεβάζουν τη σεροτονίνη και αυτές είναι δυστυχώς σοκολάτες και γλυκά. Αποτέλεσμα; Αυξάνεται θεαματικά ο κίνδυνος παχυσαρκίας, ειδικά στην κοιλιακή χώρα. Τι πρέπει να κάνω; 1)Να αποφεύγετε τα γλύκα. 2)Να αντικαταστήσετε τα γλυκά με φρούτα, που αυξάνουν τη σεροτονίνη, όπως ο ανανάς, η μπανάνα και το ακτινίδιο. 3)Να τρώτε φρούτα με βιταμίνη C και ψάρια πλούσια σε Ω3 λιπαρά. Τα συστατικά αυτά λειτουργούν ενάντια στη γήρανση και στην οξείδωση του δέρματος και των αγγείων. 4)Να εκτίθεστε συχνά στο φώς της ημέρας. Αυξάνει τη σεροτονίνη και βελτιώνει τη διάθεση. 5)Να εντάξετε στο πρόγραμμά σας τη γυμναστική. Αυξάνει τόσο τη σεροτονίνη όσο και τις εωδορφίνες. 50+ Τι συμβαίνει; Σε αυτή την ηλικία η κίνηση περιορίζεται, το βάρος αυξάνεται και η μεταβολική ικανότητα φυσιολογικά φθίνει. Αλλα προβλήματα αυτής της εποχής είναι η αύξηση της οστεοπόρωσης και η μείωση της μυϊκης μάζας – άλλος ένας επιβαρυντικός παράγοντας για τον μεταβολισμό. Παράλληλα, αυξάνεται ο κίνδυνος καρδιακού νοσήματος, διότι έχει παρέλθει η προστατευτική δράση των οιστρογίνων. Είναι συχνά, τέλος, τα εκκολπώματα στο έντερο, τα οποία ενδέχεται να προκαλέσουν αναιμία. Τι πρέπει να κάνω; 1)Για να μη χάσετε μυϊκή μάζα πρέπει η διατροφή σας να περιέχει αρκετά λευκώματα (γαλακτοκομικά, αβγά, ζωική πτωτείνη, όσπρια) και φυσικά να συνδυάζεται με άσκηση. 2)Συνιστάται γυμναστική με όργανα και βάρη - στην οστεοπόπωση απαγορεύεται η αεροβική άσκηση. 3)Μειώστε τα λιπαρά και κυρίως τα κορεσμένα (π.χ. τα τηγανητά), προκειμένου να προστατεύσετε την καρδιά σας 4)Για να προστατευτείτε από παθήσεις του εντέρου, κάλο είναι να καταναλώσετε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες (φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσης)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...